Baka Posted September 24 Share Posted September 24 Kiedy w czerwcu ogłoszono, że w Polsce odbędzie się “mega kpop festival” fani podzielili się na dwa obozy: jedni, patrząc na to, że wszystko wyglądało bardzo profesjonalnie, a wydarzenie odbywało się we współpracy z Korea Music Festival, byli podekscytowani i nie mogli doczekać się sprzedaży biletów, a drudzy przyglądali się temu ze sceptycyzmem po sytuacji, jaka wydarzyła się przy festiwalu K-POP STARS. Pierwsze cztery zespoły (The Boyz, Mamamoo+, Kep1er, Cix) zostały ogłoszone już w czerwcu i chyba zaraz po tym, wszystko powoli zaczęło się sypać. W lipcu doszły ogłoszenia o udziale ZB1 oraz SF9, a wiele osób wyrażało swoje niezadowolenie z powodu zaproszenia “mało znanych zespołów”. W pewnym momencie pojawiły się pogłoski o pojawieniu się na festiwalu Enhypen. Jedna z plotek twierdziła, że ich udział stoi pod znakiem zapytania, ponieważ ich management obserwował sprzedaż biletów. Kiedy ta okazała się niewystarczająca, zespół zrezygnował z udziału, co przysporzyło KPOP Nation wiele kłopotów. Festiwalowicze mieli organizatorom za złe, że lajkowali i odpisywali w dwuznaczny sposób na komentarze sugerujące pojawienie się zespołu na festiwalu. Trzecia zapowiedź odbyła się 19 lipca, kiedy, ku uciesze wielu fanów, ogłoszono udział (G)I-dle. Jednak wciąż nie była znana ostatnia grupa line-upu, a termin podzielenia się tą informacją był bez przerwy przesuwany. W międzyczasie sprzedaż biletów nie szła zbyt dobrze, a większość miejsc pozostawała pusta. I tu pojawił się pomysł na rozwiązanie tego problemu - organizatorzy zdecydowali się zaoferować obniżenie ceny drugiego i kolejnego biletu aż o 50%. Przypomnę, że wtedy wiele (w tym ja) osób kupiło bilety w normalnej cenie, gdzie najdroższy z nich kosztował 1299 zł. Osoby, które zakupiły bilety wcześniej, również mogły skorzystać ze zniżki na kolejne miejsca, co wiele osób uznało po prostu za niesprawiedliwe. Organizatorzy obiecali wtedy, że “early buyers” otrzymają specjalne benefity. Długo jednak nie potwierdzili, co nimi będzie. Ostatnie ogłoszenie zapowiadające Monsta X (Shownu x Hyungwon) pojawiło się dopiero 23 sierpnia, czyli dokładnie miesiąc przed festiwalem. Organizatorzy najprawdopodobniej liczyli na to, że nie będą musieli inwestować pieniędzy w promocję festiwalu, a osoby biorące udział same się tym zajmą, w ramach wsparcia swoich ulubionych wykonawców (no i trochę tak się stało, szczególnie w przypadku fanów Monsta X, którzy przygotowali specjalne akcje promujące wydarzenie), lecz kiedy to nie do końca wypaliło, dopiero na początku września KPOP Nation ogłosili współpracę z TVN, Radio Eska oraz Bubble Joy. W międzyczasie, najprawdopodobniej aby puste miejsca zbyt “nie straszyły”, zorganizowano relokację górnych trybun. Co prawda w większości uczestnicy dostali “lepsze” miejsca, ponieważ przeniesiono nas na niższe poziomy, w praktyce okazało się jednak, że część osób (i to często osób, które kupiły bilety z -50% zniżką, tak jak moi znajomi) trafiło na miejsca Premium. My np. dostaliśmy miejsca z widokiem na metalowy słup, najbardziej oddalone od sceny. 11 września KPOP Nation ogłosiło specjalne wydarzenie - Red Carpet, Udział w wydarzeniu miał być za darmo, a bilety można było zdobyć na zasadzie “kto pierwszy ten lepszy”. Dla sektora GCEE, GC oraz Premium przewidziano 799 miejsc, a dla pozostałych 299. Tak, osoby, które kupiły bilety GCEE, GC oraz Premium (również Ci po relokacji) z 50% zniżką również mogły brać udział we wcześniejszym “losowaniu”. W międzyczasie wystąpiły problemy, a zagraniczni uczestnicy grozili organizatorom nawet rozprawą sądową - wszystko z powodu tego, że niemiecka strona sprzedająca bilety nie dawała możliwości wzięcia udziału w Red Carpet. Z tego powodu dodano kolejne daty, co spowodowało, że liczba miejsc w pierwszym “rozdaniu” się zmniejszyła. Bilety rozdano pierwszego dnia w 2 minuty, kolejnego w 2 sekundy. Jako benefit dla “early buyers” KPOP Nation ogłosiło wcześniejszy wstęp (godzina 17:00 zamiast 18:00) na teren festiwalu oraz udział w próbach artystów. Mogę wam już zaspojlerować - jako early buyers słyszałam próby z zewnątrz stadionu, stojąc w tej samej kolejce co wszyscy inni. Bo wszyscy zostaliśmy wpuszczeni o tej samej porze, zaraz po zakończeniu prób. Early buyers zostali z niczym. Carpet ogłoszono, że ze względu na pogodę, wydarzenie odbędzie się wewnątrz stadionu na scenie głównej. Wtedy to już było pandemonium - osoby, którym udało się zdobyć bilety na Red Carpet uzyskały dużo wcześniejszy wstęp (przypominam, nie było to ważne, jakie mają miejsca, czy są early buyers czy GCEE itd.), a wiele osób usłyszało od pracowników stadionu, że żadne takie wydarzenie się nie odbywa. A jak to już było na samym festiwalu? Cóż, również tam organizacja pozostawiała wiele do życzenia. Przede wszystkim, nie dotarły ledowe opaski (bezzwrotne 120zł, wliczone w cenę biletu), przez co wiele osób nie zdecydowało się na zabranie czy kupienie lightsticków - organizatorzy zapewniali, że nie będą one potrzebne. Pracę kamery porównałabym do tej w telewizyjnych programach sylwestrowych. Mnóstwo ujęć sceny Z DALEKA oraz przypadkowych ujęć tłumu. Na (malutkich) ekranach rzadko można było ujrzeć wykonawców, ich twarze czy układy choreograficzne. Nie obyło się również bez dwóch problemów z mikrofonami. Najgorszy okazał się jednak brak tłumacza, co prowadziło do wielu niezręcznych sytuacji - fani nie reagowali na wypowiedzi artystów, bo po prostu nie mieli pojęcia o czym mówią. Artyści robili co mogli i starali się mówić jak najwięcej po angielsku, a niektórzy z członków grupy sami robili za osobistego tłumacza. Było to koszmarnie niekomfortowe i dla artystów i dla fanów. Nie było również żadnego prowadzącego, a artyści wchodzili na scenę po prostu jeden po drugim, czasem sami nawzajem się zapowiadając. Po tych wszystkich absurdalnych sytuacjach, przejdę do pozytywów i występów zaproszonych artystów. Każdy z zespołów wykonał po pięć piosenek, pomiędzy którymi przeznaczał czas na interakcję z fanami. ZEROBASEONE Festiwal otworzył występ Zerobaseone, zespołu, który zadebiutował zaledwie dwa miesiące temu, a mimo to zebrał już ogrom fanów, co było widoczne na festiwalu. Wśród utworów znalazły się In Bloom, And I, Say My Name, Hot Summer oraz New Kidz on the Block. Było głośno, gdy Kim Jiwoong pokazał swój brzuch podczas Hot Sum. Kep1er Kolejną grupą był girlsband Kep1er, które wykonały piosenki WA DA DA, LVLY, We Fresh, Back to the City oraz Giddy. Osobiście uważam, że dziewczyny ożywiły zmęczoną staniem w deszczu publiczność, a ich występ był do bólu precyzyjny i piękny wizualnie. CIX Przed 20:00 wystąpili moi ulubieńcy tego wieczoru - CIX, którzy w Polsce występowali już po raz kolejny. Wcześniej kojarzyłam jedynie kilka ich piosenek, ale ich występ wygrał moje serce (a z tego co widziałam na social mediach, i wiele innych uczestników KPOP Nation), zarówno muzyką jak i ogromem interakcji z fanami. Chłopaki zagrali Save me, Kill me, Change Me, Like It That Way, Movie Star oraz Cinema. Seunghun siedział przez większość czasu na krześle i w tej pozycji wykonywał większość piosenek, najprawdopodobniej z powodu urazu. Nie przeszkodziło mu to jednak w rozkochaniu w sobie wielu osób swoim przepięknym głosem. SF9 Po CIX na scenę wkroczyli SF9 w pięcioosobowym składzie (“We are SF9. Actually now SF5. Just kidding.” - Dawon). Gdzieś na twitterze zobaczyłam, że zostali nazwani “wodzirejami imprezy” i totalnie się z tym zgadzam. Mówili praktycznie ciągle po angielsku i zagrzewali fanów do interakcji, tworząc ze swojego występu wielką, wspólną imprezę. Zagrali Puzzle, Good Guy, Love Again, SCREAM i Play Hard. MAMAMOO+ Występ Mamamoo+ mogę podsumować napisem z jednego z bannerów - “Mothers”. Solar i MoonByul wraz tancerkami i tancerzami zawładnęły sceną. Równocześnie, moim zdaniem, to one najbardziej ucierpiały przez organizację. Przez brak tłumacza, po ich wypowiedziach po koreańsku, zapadała niezręczna cisza, a podczas jednego z występów mikrofon Solar przestał działać. Niemniej wizualnie, choreograficznie i muzycznie dziewczyny zachwycały, a ich “cześć”, “kocham was” i “dziękujemy” (które miały zapisane na ręce) wywołały szał w tłumie. Wykonały dangdang, Save Me, Chico malo i GGBB, a do tego mashup Dingga, Hip i Decalcomanie MAMAMOO. (G)I-DLE Czyli występ, który porwał cały stadion, bo do Queencard tańczyli wszyscy (łącznie z opiekunami nieletnich festiwalowiczów). Odkąd tylko weszły na scenę, tłum ani na moment nie cichł, a ich występ był zdecydowanie głównym wydarzeniem wieczoru. Dziewczyny zaśpiewały Queencard, LATATA, MY BAG, POP/STARS i TOMBOY. Każda z nich przywitała się z publicznością słowami “Dobry wieczór”, następnie w połowie występu trybuny rozświetliły się latarkami, a na scenę wjechał tort, aby uczcić urodziny Yuqi. Podczas ich występu również przestał działać mikrofon. THE BOYZ Przedostatnimi wykonawcami byli The Boyz i okazali się dla mnie ogromnym zaskoczeniem wieczoru. Ich występ pełen był cudownych interakcji z fanami i przemówień (tłumaczonych na angielski przez anglojęzycznych członków grupy, głównie przez Kevina). Chłopaki skakali bez przerwy po scenie, nawet po wymagających choreograficznie fragmentach piosenek i oblewali wodą podekscytowaną widownię. Wykonali LIP GLOSS, THRILL RIDE, D.D.D, MAVERICK oraz ROAR. MONSTA X (Shownu x Hyungwon) Wieczór zamknął występ Shownu i Hyunwona, którzy na koniec obiecali, że kolejny raz w Polsce zagrają już w pełnym składzie. Największym zaskoczeniem okazało się to, że oboje praktycznie bez przerwy wtrącali (między angielskimi wypowiedziami) zdania po polsku! Podczas występu wzięli również koreański banner jednej z fanek na scenę. Zdecydowanie jeden z najbardziej angażujących i dopracowanych występów wieczoru. Wykonali Love Therapy, Love Me A Little i Play Me ze swojego mini albumu oraz WHO DO U LOVE? i SOMEONE’S SOMEONE Monsta X. Na sam koniec wszyscy wykonawcy wyszli wspólnie na scenę aby pożegnać fanów w towarzystwie kolorowego konfetti. Podsumowując, uznaję festiwal za bardzo udany, ale tylko ze względu na zaangażowanie i występy artystów. Mogę sobie tylko wyobrażać, że to niełatwe zorganizować takie wydarzenie, lecz wciąż bolą mnie tak rażące braki w organizacji całego przedsięwzięcia. Niemniej mam nadzieję, że to nie ostatnia edycja KPOP Nation i w przyszłym roku na pewno wybiorę się znowu, aby sprawdzić, czy organizatorzy nauczyli się na swoich błędach. Relacja autorstwa żebyś nie musiał (instagram) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*harlock Posted September 24 Share Posted September 24 Czy to się wydarzyło na prawdę? 😶 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baka Posted September 24 Author Share Posted September 24 Tak, mozesz sobie nawet obejrzec na vod.pl od TVNu 😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoongissia Posted September 24 Share Posted September 24 (edited) Przeczytałam całą relację i wszystko jest pięknie ujęte. Gdyby nie energia artystów, festiwal byłby totalną klapą. Oni nam pozwolili, chociaż na chwile zapomnieć o tych wszystkich błędach i spełnili marzenia wielu osób. Od siebie chce wspomnieć, o co chwila latających na scenie dziewczynach ze staffu Kpop Nation, bo cały czas szło coś nie tak. Tak samo nieudana byla niespodzianka na występie GIDLE. Z tego, co wiem, przed relokacją miało się odbyć ułożenie imienia YUQI z karteczek, oraz śpiewane sto lat. Zostało to wysłane do organizatorów i oni sami dawali jakieś uwagi, aby dobrze to wyszło. Po zmianie miejsc wszyscy odeszli od tego pomysłu i miało zostać samo śpiewnie. W pewnym momencie podczas przemowy dziewczyn zostało puszczone ”congratulation”, a nie Happy Birthday. Byłam tym bardzo zawiedziona i nie wiedziałam co zrobić, wraz z całym sektorem. Widziałam jednak komentarze, że w niektórych się udało zaśpiewać sto lat, ja natomiast nic nie słyszałam i właśnie byłam zagubiona. Jeszcze mówiąc o tych ekranach.. naprawdę nie rozumiem, jak można dać tak małe prostokąty. Naprzeciw sceny nie było NIC na nich widać, a jedynym ratunkiem były te wyświetlacze na samej górze, gdzie mogliśmy chociaż w małym stopniu zobaczyć zespoły w nawet dobrej jakości, ale patrzenie z samego dołu na ekrany przystosowane do górnych trybun, gdzie co chwilę kamera szła na tłum, a przez to najlepsze momenty nam uciekały? Jest to dla mnie śmieszne. Chętnie też dodam, że przy starcie sprzedaży kupiłam bilet na tych górnych trybunach i pode mną były te miejsca premium. Niestety przy relokacji, również dostałam miejsce przed metalowym słupem, który zasłaniał mi wszystko. Najlepsze jest to, że osoby z naprzeciw, otrzymały te najlepsze miejsca, które były pod moim wcześniejszym sektorem, a ja zostałam przerzucona całkowicie w bok. Jednak mimo wszystko zaskoczyło mnie nagłośnienie, szczególnie że byłam zapewniana, iż one będzie bardzo słabe. Fani bawili się bardzo dobrze i przykro mi, że była deszczowa pogoda, bo chętnie przyszłabym wcześniej kolejkować i bawić się z innymi. Dziękuję każdemu, kto dał energię każdemu z zespołów. 🤍 Edited September 24 by yoongissia 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baka Posted September 24 Author Share Posted September 24 Trzymajmy kciuki żeby za rok (jesli organizatorzy się nie rozmysla) wyszlo lepiej i zrobią sobie liste rzeczy do poprawy 😄 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*kasiek Posted September 24 Share Posted September 24 Osoby posiadające bilet na red carpet otrzymały dużo wcześniejszy wstęp? Pierwsze słyszę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamzo Posted September 25 Share Posted September 25 Dzięki za solidną recenzję https://www.instagram.com/zebys.nie.musial_/, która nie obejmowała tylko samych występów, ale również całą otoczkę tego przedsięwzięcia. Tak jak wiele osób, mam nadzieję, że ten festiwal nie pogrzebie na jakiś czas innych pomysłów na podobne eventy. Liczę nawet, że w przyszłym roku odbędzie się podobnie, ale już w lepszym i poprawionym formacie. Na pewno na plus wyszło to, że wykonawcy (i ich management) zobaczyli, że jest potencjał na koncerty w Polsce w jakichś bardziej przyjaznych lokacjach i swój przyjazd obiecali choćby Monsta X w pełnym składzie. Mam nadzieję, że takich przykładów będzie więcej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorota Adamczyk Posted September 27 Share Posted September 27 Kupiłam bilety premium sobie i córce w w pierwszej minucie, o żadnej zniżce50 procent na drugi bilet NIC nie wiedziałam... za te opaski- ich brak,to mam ochotę obić parasolką organizatorów! Ktos mi zwroci pieniadze za brak komfortu skoro tyle zaplaciłam?! Proszę z ciężko pracujących ludzi nie robić Wiatraka!!!! I jak powyżej b.dobrze napisana opinia we wszystkim zgadzam się i to prawda Jeszcze dodam że moja 5 brama była zamknięta ze biegalm dookoła i że ostatnia Skamka o 22.36 odjechała i koszmar powrotu...Jedyne służby kt. spełniły moje oczekiwania to Policja.b.pomocni i byli wszędzie dając bezpieczeństwo..Organizacja gorzej to tylko w PRL..dobrze że nie w polu koncert za belkami. A i wspomnę rozlane piwo po koncercie Sanah... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kranczu Posted September 29 Share Posted September 29 Na plus ogromny jest to ze ten festiwal w ogole sie odbyl! Wszystkie festiwale wokol zostaly anulowane, a nie ten, wiec pomimo wielu rzeczy do poprawy ze strony organizatora i tak naleza sie ogromne gratulacje, ze doprowadzil to do sukcesu! : P mam nadzieje ze jezeli beda chcieli zorganizowac faktycznie kolejny taki festiwal to w mniejszym miejscu niz Narodowy - Tauron Arena, Spodek, itd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyv Posted September 30 Share Posted September 30 W którym momencie Mamamoo+ przestał działać mikrofon? Nawet nie zauważyłam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kranczu Posted October 2 Share Posted October 2 @Cyv jeżeli obejrzysz sobie nagrania z kpopnation ktore byly na vod to tam bylo slychac. Tak samo tam widac moment jak do Soyeon z Gidle podbiega baba/gosciu z mikrofonem by wymienic i wymieniaja i chyba na dalej niedzialajacy XD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justine Posted October 6 Share Posted October 6 Ja tylko oglądałam na Vod.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justine Posted October 6 Share Posted October 6 Powinni zrobić na stadionie w Chorzowie. Tam jest podobno świetny obiekt do takich koncertów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamzo Posted October 6 Share Posted October 6 9 godzin temu, Justine napisał(a): Powinni zrobić na stadionie w Chorzowie. Tam jest podobno świetny obiekt do takich koncertów. Masz na myśli Stadion Śląski w Chorzowie? Moim zdaniem, to również za duży obiekt na tego typu imprezę. Pomijając kwestie techniczne i inne niedopatrzenia ze strony organizatorów, to właśnie wybrane miejsce było jedną z większych bolączek tego eventu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts